donderdag 29 maart 2007

Eindelijk

by Sascha

Zoals de meeste mensen die mij kennen weten, ben ik een fanatiek duiker. Het hele jaar door, dus ook in de winter wordt er gedoken. Ook in Nederland. Vandaag was het eindelijk weer zover. Na een hele winter lang zeuren heb ik mijn collega weer zover gekregen om ook mee te gaan. Vanmiddag zijn we gaan duiken in de Reeuwijkse plassen. Afgelopen jaar een aantal zeer mooie duiken gemaakt en nu maar weer eens proberen. Helaas, het zicht was minder dan een meter.

Ondanks het slechte zicht wel een leuke duik gehad en ook nog het een ander gezien (kreeft en slakjes).

En bijna vergeet ik het te melden maar tijdens de duik in de Reeuwijkse plas ben ik een loodpocket verloren tijdens de duik. Waarschinlijk niet goed vastgeklikt en ergens op het ondiepe stuk verloren. Het gaat om een loodpocket van Mares (het nieuwe type) met daarin 3kg softload van brightweights.

Nu zul je wel denken 3kg dat moet je toch merken. Nee, niet tijdens de duik. Achteraf gezien heb ik het inderdaad wel gemerkt. Droogpak moest helemaal leeg en bij het inademen was er een iets andere beweging te voelen als anders. Alleen heb ik het me pas na de duik gerealiseerd wat hier de oorzaak van is.

Dus als iemand deze loodpocket aantreft ...