zaterdag 7 april 2007

Eerste BBQ in 2007

by Carola

"s Ochtends ga ik eerst een stuk hardlopen. Afgelopen zondag heb ik voor het eerst sinds 4 maanden weer m'n hardloopschoenen aangetrokken en ben ik begonnen met een echt beginnersschema. Het valt echt tegen, maar ik houd vol. Ik moet m'n conditie weer helemaal opbouwen na m'n ooroperatie in december. Ik merk dat het nu al beter gaat dan vorige week, dus het zal wel goed komen.

Vandaag hebben we bedacht dat we gaan BBQ-en. Volgens de weersverwachting zou het heel mooi weer moeten worden, maar daar is de hele dag weinig van te merken. Het is heel erg bewolkt en het lijkt ieder moment te kunnen gaan regenen! Maar het blijft droog, dus we halen het vlees uit de vriezer, maken de sausjes klaar en leggen de wijn in de koelkast.
Als Sascha de vuurkorf en de kant-en-klare BBQ van de C1000 aansteekt, slaat het weer om. De zon komt te voorschijn en de lucht verandert van donkergrijs en mooi lichtblauw met een paar witte wolken. Zou het komen door de BBQ?
Het eten en de wijn smaken heerlijk, we komen zo al aardig in de stemming voor Australie! Alhoewel we daar vast niet met zo'n klein BBQ-pakketje aan kunnen komen. Daar komt natuurlijk zo'n barbeque formaat buitenkeuken in de tuin te staan ;)
De buurjongen wordt erg nieuwsgierig van de rook die hij ziet en samen met mama komt hij vanaf het balkon even kijken wat we aan het doen zijn.

's Avonds wordt er natuurlijk nog wel gewoon gekeken naar McLeods' Daughters, dat maakt het helemaal af ;)