zaterdag 28 april 2007

Eerste duik

by Carola

Vanochtend was het weer vroeg. Om 7.00 uur zijn we opgestaan, zodat we op tijd in Vinkeveen kunnen zijn. We zijn rond 8.30 uur in Vinkeveen en het is nog lekker rustig. Ik ben best nerveus, omdat het zo lang geleden is. De boot vertrekt om 10.00 uur, dus we hebben lekker de tijd om de spullen in elkaar te zetten en ons voor te bereiden.

Het pak aantrekken is wel weer even wennen. Ik heb het nog niet vaak gebruikt en het heeft meer dan 1,5 jaar in de kast gehangen. Het is erg stijf en de seals werken ook niet echt mee. Om 10.00 uur vertrekken we voor een lekker tochtje over de Plassen. Het is echt heel mooi en rustig op dit tijdstip, net vakantie! Eenmaal aangekomen op de duikstek krijgen we eerst een briefing over de locatie en dan wordt het tijd om alles aan te trekken. Dat gaat erg lastig, maar gelukkig helpt Sas me. Eenmaal in het water is het lekker, het was nl. al erg warm op de boot. Ik blijk wel meer lood nodig te hebben dan normaal, ik ben nl. niet zo ontspannen. Maar eenmaal onder water is het lekker, we zwemmen een stuk. We komen aardig wat viseitjes tegen, echt leuk. Vooral omdat je bij een aantal al wat ziet bewegen. Verder zien we nog een zoetwaterkreeftje. Daardoor raak ik afgeleid en ontspan ik wat meer. Ik heb dit wel gemist en het is heerlijk om weer zo rond te kijken onder water.

Na afloop kan ik dan ook eindelijk weer m'n logboek invullen. Sascha gaat morgen wel duiken, maar ik doe het nog even rustig aan. Op Koninginnedag gaan we naar Zeeland daar kijk ik echt naar uit.