vrijdag 27 april 2007

Zwembad duik!

by Carola

Vanochtend ben ik vroeger opgestaan dan normaal op m'n vrije dag. Het wordt vandaag erg warm dus ik ga lekker vroeg hardlopen. Daarna vertrek ik naar Roosendaal om te kijken of onze camera nog gerepareerd kan worden. Het is gelukkig makkelijk te vinden, en eenmaal aangekomen ben ik binnen 10 minuten klaar. We krijgen binnen een week een prijsopgave, als het gerepareerd kan worden.

's Middags haal ik even de boodschappen. Je kan merken dat het vakantie is, het is echt rustig in de supermarkt, heerlijk.

Sas komt lekker op tijd thuis, we moeten nl. om 18.30 uur in Vinkeveen zijn. Vanavond ga ik voor het eerst sinds november 2005 met een persluchtsetje het water in. Ik vind het erg spannend, vooral omdat ik na de 4 operaties aan m'n trommelvliezen bang ben dat ze weer gaan scheuren. Na een zeer aarzelende afdaling lig ik op de bodem van het zwembad. Het is echt een dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik zo gefocused op m'n oren terwijl ik aan de andere kant echt lig te genieten. We gaan nog even wat zwemmen, ook naar het diepe gedeelte. Gelukkig kan ik gewoon klaren. Verder doen we nog wat oefeningen, zoals het verliezen en terughalen van je automaat en het af- en opzetten van het masker. Dat gaat nog best goed. Vooral het uittrimmen verbaast me, ik had niet verwacht dat dat nog zo vanzelf zou gaan.

Na een uur zijn we klaar en besluit ik morgen een echte duik te maken in de Vinkeveense Plassen. Ik ga wel in m'n droogpak, ook al heb ik die pas 5 keer gebruikt. Het is gewoon een stuk comfortabeler dan in een natpak. Het water is namelijk nog niet zo warm.