woensdag 2 mei 2007

Avondduik in Vinkeveen

by Carola

Na lang twijfelen ga ik vanavond toch lekker mee duiken. Volgens Sascha is het altijd redelijk rustig op de woensdagavond en dat is nog wel prettig.

Na een dag werken eten we even snel een boterham en pakken we daarna onze spullen. Rond 18.00 uur vertrekken we naar Vinkeveen. Daar zijn we de eerste. Eerst laten we de flessen vullen en daarna zetten we alvast onze spullen in elkaar. Wanneer iedereen er is, trek ik alvast m'n droogpak aan. Dat is een stuk rustiger dan wanneer ik dat nog op de boot moet doen. Bovendien waait het best hard, en met het pak aan blijf ik lekker warm. Vandaag ga ik met 2 kilo minder lood duiken dan afgelopen zaterdag, met 9 kilo zou ik toch makkelijk moeten kunnen afdalen. Dat gaat inderdaad redelijk, dus dat scheelt weer.

De duik zelf is erg prettig. Het zicht is zeer goed, maar het blijft donker in de plassen. We hebben allebei een lamp en dat scheelt. Ik voel me zo prettig dat ik aangeef iets dieper te willen. We komen uiteindelijk rond de 12 meter uit. Pas op het eind van de duik zien we een mooie snoek, wat zoetwaterkreeftjes en een heel klein zoetwatergrondeltje. Wanneer we naar het ondiepere stuk gaan, heb ik wat moeite om de lucht bij m'n voeten weg te krijgen. Sascha stelt voor om de volgende keer met enkellood te gaan duiken. Wie weet helpt dat.

Op de boot aangekomen, zien we nog net een klein stukje van de zonsondergang. De hemel is erg mooi verlicht. Wat een lekkere avond!