donderdag 17 mei 2007

Hemelvaartsdag

by Carola

Vandaag lekker vrij, want het is Hemelvaartsdag! Sascha en ik staan vanochtend ingepland om te gaan duiken in Vinkeveen. We hoeven er pas om 10.00 uur te zijn, dus we kunnen lekker uitslapen.

Bij het duikcentrum aangekomen, blijken we maar met z'n vijven te zijn. Wel lekker want dan hebben we de ruimte op de boot. Maar ik had zelf meer animo verwacht. Ik heb er wel zin in, en voel me lekker ontspannen. Eenmaal aangekomen op duikstek begint het te regenen, maar dat geeft niet we zitten toch al ingepakt in onze droogpakken.

Ik moet navigeren van Sas, toch wel spannend. Ik heb er nooit zo'n vertrouwen in, maar het gaat goed. Het eerste deel van de duik is best saai, we zien helemaal geen vis. Maar dat wordt goedgemaakt in het tweede gedeelte. We zien nl. drie grote snoekbaarzen, een snoek en later nog een kreeftje en een paar slakken. Verder komen we precies bij de boot uit! Wanneer we aan boord zijn schijnt de zon, en kan wat mij betreft de dag niet meer stuk.

Uiteraard gaan we 's avonds weer barbecuen!