zondag 13 mei 2007

Toch maar naar Zeeland

by Carola

Gisteravond hebben we toch maar besloten om vandaag naar Zeeland te gaan. Eigenlijk hadden we ons aangemeld voor een bootduik in Vinkeveen, maar er was te weinig animo om de boot te laten varen. Het is hartstikke mooi weer, dat wil zeggen weinig wind en geen regen.

Omdat we het zo laat pas hadden besloten, moeten we eerst naar Vinkeveen om de flessen en lood op te halen. Via Vinkeveen rijden we naar Zeeland, maar een klein beetje om ;)
Sascha wil bij het gemaal van Dreischor gaan duiken, maar daar aangekomen is het wel heel erg druk. We gaan dus naar onze vertrouwde stek, de Nieuwe Kerkweg in Den Osse. Ook daar is het aardig druk, maar we vinden nog een mooi plekje op de parkeerplaats.

We kleden ons snel om, want er beginnen toch een paar druppels regen te vallen. Het water is heel erg rustig, en het zicht lijkt aardig goed wanneer we het water in gaan. De afdaling gaat redelijk, en ik voel me heel goed. We zien heel veel krabbetjes in allerlei maten, leuk om te zien hoe alles rondrent/zwemt. Het is een lekkere duik, maar op het eind krijg ik de lucht niet meer weg bij mijn voeten, waardoor ik niet goed onder water blijf. Gevolg is dat ik onrustig begin te worden. Maar goed, toch weer lekker een uur gedoken.

Na de duik rijden we nog even langs Dolphins Diving, www.dolphins-diving.nl, in Brouwershaven. Daar hebben we zowel onze introductieduik als onze Open Water en Advanced Open Water cursussen gedaan. Voelt toch een beetje als 'onze' duikwinkel. Op het pleintje voor de winkel vullen we onze logboeken in, terwijl de zon lekker schijnt. Op de weg terug naar huis rijden we naar Vinkeveen om onze spullen weer terug te brengen.

Zo zijn we toch weer een hele dag onderweg voor slechts een duik. Maar het was het wel waard!