maandag 28 mei 2007

Tweede Pinksterdag

by Carola

Vanochtend kregen we een SMS-je dat Hennie (onze ongelukkige buddy van gisteren) zich redelijk voelt. Hij is gisterenmiddag nog geopereerd en was vrij snel weer terug in z'n kamer. Opgelucht vertrekken we naar het duikcentrum. Na iedereen even op de hoogte te hebben gebracht, vertrekt de boot.

We gaan vandaag naar Eiland 2, waar rond een meter of 18 diepte een groot wrak schijnt te liggen. Het wordt een groepsexcursie, want we willen het allemaal zien. Het is wel koud daar beneden (zo'n 8 graden) en m'n handen vinden het niet zo fijn. Verder is het echt heel erg donker, het lijkt wel een nachtduik! Maar gelukkig vinden we het wrak, dus is het niet voor niets geweest. Het is best een groot wrak, maar er is niet zo heel veel leven te vinden. Wel een baars gezien, en Sascha heeft nog een zoetwaterkreeftje gezien. Zodra we weer wat minder diep zitten, begint de temperatuur ook weer op te lopen, heerlijk! Verder wordt het lichter en voel ik me beter op m'n gemak.

Toch wel leuk om het keertje gezien te hebben. Eenmaal terug op de kant, spoelen we onze spullen echt goed, omdat we het gisteren niet hadden gedaan.

Verder heb ik vandaag nog even de verklaring van de KNO-arts naar de keuringsarts gemaild. Dan kan ze gelijk morgen de keuringskaart in orde maken en versturen, zodat ik bewijs heb dat ik ben goedgekeurd. Nu moet ik nog even de verklaring van de hypotheekverstrekker naar de vertaalster versturen, zodat we daar een gecertificeerde vertaling van krijgen.