zaterdag 2 juni 2007

Duiken en afscheidsetentje

by Carola

's Ochtends vertrekken we op tijd naar Vinkeveen om te gaan duiken. Vandaag schijnt ook een groep uit Meppel te komen, dus we hebben een volle boot. De afvaart stond gepland om 10.00 uur, maar om 9.30 uur is iedereen al klaar dus gaan we eerder weg. Op de duikstek aangekomen lijkt het zicht goed te zijn, maar eenmaal onder water valt het best tegen. We zien 2 wrakken, maar komen helemaal geen snoeken oid tegen. Wel zien we in het ondiepe gedeelte al behoorlijk veel klein grut, baby-baarsjes.

Het is gelukkig mooi weer, dus we hangen de duikspullen lekker buiten. Dan kan het goed drogen en wordt de schuur tenminste niet zo vochtig. Na even wat gerust en gegeten te hebben, melden we ons iets over half zes 's avonds bij mijn ouders. We gaan nl. vanavond in Breukelen uit eten met m'n ouders en m'n zus en zwager. Ik ben de BOB, dus ik ben de chauffeur. Pa rijdt voorop, en dat is maar goed ook want ik had echt nooit gevonden. We rijden dwars door Breukelen naar het wereldberoemde dorpje Scheendijk ;) Ik had er echt nog nooit van gehoord, maar blijkbaar bestaat het. Het ligt wel heel mooi aan de Loosdrechtse Plassen.

Het is een gezellige avond met heel erg lekker eten. We hebben ons fototoestel meegenomen, zodat we nog wat foto's kunnen maken. Het restaurant ligt aan het water, vandaag ook de naam ' Het Boothuys' (www.boothuys.nl). Echt een leuk restaurantje met een goede kok!

Na een zeer geslaagde avond, rijden we weer naar huis. Ook nu volg ik maar, want ik verdwaal altijd op de terugweg ;)