donderdag 26 juli 2007

De Barbie is binnen!!

by Carola

Vanavond hebben we de grote stap gezet met de inburgering: we hebben een BBQ gekocht.
Na een lekker rustig dagje ga ik aan het eind van de middag naar de City. We hebben afgesproken dat ik rond 16.15 uur bij GBST zal zijn, dus ik ga eerst weer even de mail checken. Daarna heb ik nog wat tijd over, en dat is nooit goed voor de portemonnee ;)
Ik loop een Angus & Robertson boekwinkel binnen en kom na ongeveer een kwartier met 2 boeken weer naar buiten.

Ik besluit vandaag eens de trein te proberen. GBST ligt in Milton en dat heeft een station. Vanaf Central Station pak ik de trein, gewoon met mijn Translink Weekkaart. Deze is nl. geldig in bus, trein en ferry. Erg handig! Het is maar 2 stations met de trein, en 5 minuten nadat ik ben ingestapt moet ik er al weer uit. Daarna is het nog een minuut of 5 lopen naar het kantoor.

Al snel komt Sascha naar buiten en gaan we op weg naar het Megacentre in Logan. Doel vandaag: een telefoon en een BBQ kopen. Als eerst kopen we bij Dick Smith een telefoon met 2 toestellen: een voor beneden en een voor in de study. Het heeft ook een antwoordapparaat, en het 2e toestel heeft een eigen oplader. Daarna begint het echte werk: het uitzoeken van de BBQ. Bij Barbeque Galore hebben ze er zoveel dat het een beetje duizelt. Na wat advies van een verkoopster wordt het alleen maar lastiger, het is wel duidelijk dat we boven ons budget uitkomen. Het merk wat wij hadden bedacht is nl. niet echt een geweldige kwaliteit en we willen toch wel iets wat een paar jaar mee kan. Wanneer we een keuze hebben gemaakt, blijken ze die nu net niet in huis te hebben. De vestiging in Fortitude Valley heeft hem wel. Dus rijden we naar Fortitude Valley wat maar 4 kilometer van ons huis blijkt te liggen. Zo kom je nog eens ergens achter! Bij die vestiging worden we zeer goed geholpen door een wat oudere verkoper. We kopen er eentje met de veelzeggende naam: ja, ja: Beefmaster 3 ;)

Het is wel een bouwpakket maar Sas heeft al een bureau en een kast van de IKEA in elkaar gezet, dus dit is een eitje. Verder kopen we nog even een gasfles, anders werkt het nog niet.
Ruim 2 uur later komen we thuis met onze nieuwe aankopen. De BBQ blijft nog maar even in delen in de dozen zitten, dat komt van het weekend wel.
De telefoon gaan we wel even proberen. Ik bel even naar pa om te testen, en hij kan ons ook bereiken. Mooi, dat is ook geregeld. Het wordt al steeds meer een echt huis.