maandag 16 juli 2007

Eerste werkdag Sascha

by Carola

Vandaag is de eerste werkdag van Sascha. Nu baal ik pas echt dat ik nog geen werk heb, maar zodra we onze spullen hebben ga ik op zoek.
Ik bel even naar de bank om een userID en wachtwoord te krijgen voor het internetbankieren. Naast de gebruikelijke vragen, willen ze ook weten wat de laatste transactie was voor het weekend. Ik heb echt geen idee, volgens mij hebben we dinsdags nog getankt bij een Shell station. Gelukkig is dat genoeg informatie en krijg ik m'n userID en wachtwoord.
Daarna bel ik met de beddenwinkel om te vragen wanneer we ons bed krijgen. Het bed zou vandaag binnen moeten komen en dan zou het morgen bezorgd kunnen worden. Dat zou geweldig zijn, hebben we eindelijk een echt bed!
Rond 11.30 uur pak ik de bus naar de City. Ik wil nl. nog even een hoeslaken en wat ansichtkaarten kopen. Verder check ik nog even de mail en geef ik ons nieuwe adres door aan de IB-Groep en andere instanties. Rond 14.00 uur pak ik de bus naar huis. We hebben voor ons huis een bushalte, echt ideaal. Afgelopen donderdag heb ik een weekkaart gekocht, waarmee ik onbeperkt (binnen2 zones)van het OV gebruik kan maken, zelfs van de ferry.
Thuis zie ik dat we een rekening van Origin (de gasleverancier) hebben gekregen. Blijkbaar is onze aanmelding via Internet goedgegaan. De rekening ga ik van de week betalen, kan ik gelijk zien of het Internetbankieren werkt.
Sascha komt al vroeg thuis van z'n eerste werkdag, voor 6-en! Hij heeft 's middags al lekker uitgebreid Thais gegeten met z'n nieuwe collega's, een lekker begin van de week! Verder zitten we echt dicht bij z'n werk, het is zo'n 5 kilometer volgens Ken. In de spits is het wel 15 minuten(!) rijden. Zo dichtbij z'n werk heeft hij nog nooit gezeten.