woensdag 25 juli 2007

Interview Recruitment Agency

by Carola

Toen ik vanochtend de deur uitliep, struikelde ik zowat over een pakketje: m'n Harry Potter is bezorgd!!! De dag kan dus eigenlijk al niet meer stuk, kan niet wachten om er in te beginnen ;)

Om 11.30 uur had ik een afspraak bij Recruitment Central, een klein uitzendbureau in Spring Hill. Ik ben natuurlijk veel te vroeg, ook wat marge genomen om het te kunnen vinden. Ik ga dus maar een stukje lopen in de buurt. Dat is een beetje lastig, want ik moest natuurlijk netjes gekleed gaan en daar horen hoge hakken bij. Even wennen, aangezien ik de laatste paar maanden alleen maar op gympen en bergschoenen heb gelopen ;)

Het uitzendbureau, Recruitment Central, zit op Wickham Terrace. Die straatnaam deed bij mij al een belletje rinkelen, volgens mij hebben we daar een paar jaar geleden in een hotel gezeten. Als ik in die straat loop, komt alles me heel bekend voor. Inderdaad op de hoek zit 'ons' hotel, waar we welgeteld 1 nacht hebben doorgebracht in 2004.
Om iets over 11 uur loop ik toch maar naar het uitzendbureau. Bij binnenkomst wordt ik heel vriendelijk te woord gestaan en wordt ik naar een spreekkamer gebracht om een formulier in te vullen. Daarna komen achter elkaar 2 recruitment consultants binnen om even te weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en wat ik nou zou willen. Ze zijn er van overtuigd dat ik snel werk heb, aangezien ze wel onder de indruk zijn van mijn CV. Klinkt goed, dacht ik zo.
Als laatst doe ik nog wat computer testjes: Word, Excel, Powerpoint en een typing test. Dat typen gaat wel wat langzamer in het Engels dan in het Nederlands, maar ze zijn meer dan tevreden over de uitslag.

Met een goed gevoel loop ik ruim 2,5 uur later weer naar buiten en ga ik snel naar het internetcafe. Ik zoek even uit wat voor telefoonkaarten er zijn om met een vast toestel goedkoop naar het buitenland te bellen. Die zijn nl. erg goedkoop en het is zonde om niet zo'n kaart te gebruiken. Zeker omdat de telefoontjes naar NL langer duren dan een paar minuten ;)