maandag 23 juli 2007

We hebben een telefoonaansluiting

by Carola

Rond 10.00 uur wordt de modem bezorgd. Dat komt goed uit, want als het goed is wordt vandaag de telefoon- (en internet)aansluiting geregeld. Wanneer ik even naar buiten loop om wat weg te gooien, zie ik 2 mannen van Telstra aan het werk. Zij blijken voor ons te komen, ik heb echt de deurbel niet gehoord. Ze komen de telefoon aansluiten. Binnen testen ze de telefoonaansluitingen en als dat allemaal blijkt te werken krijg ik ons telefoonnummer. We hebben nu dus een telefoonnummer, alleen nog geen telefoon.
's Middags wordt ik gebeld door de man van Optus, die namens de internetprovider zou komen. Hij vertelt dat hij de telefoonaansluiting komt doen, maar ik vertel hem dat er vanochtend al iemand van Telstra is geweest. Hij is niet echt verbaasd en zegt dat hij dan niet meer langs hoeft te komen omdat dat z'n enige klus was. We moeten zelf de modem even inpluggen en dan moet alles gewoon werken. OK, het zal wel alleen jammer dat ik hiervoor de hele dag thuis heb moeten blijven.
's Avonds willen we gaan kijken voor een telefoon en BBQ. Helaas blijkt het Megacentre waar deze winkels zitten al om 17.30 uur dicht te gaan, dus dat schiet niet op. We moeten nog naar de IKEA en daar halen we de greepjes voor de kast.