donderdag 23 augustus 2007

De aanhouder wint!

by Carola

Na tig keer te hebben gekeken of ik alles bij me heb, stap ik op de bus richting Queensland Transport. Ik ben vrij snel aan de beurt, maar dan krijg ik weer slecht nieuws te horen, ze moeten m'n trouwakte hebben als bewijs dat ik met Sascha ben getrouwd. HEt is blijkbaar niet genoeg dat dat ook al in mijn paspoort en m'n Nederlandse rijbewijs staat. Zucht, dit is nl. al de 3e keer dat ik hier ben. Gefrusteerd ga ik naar huis.

Eenmaal thuis pak ik de trouwakte en neem de eerstvolgende bus weer terug naar de City. Dit keer gaat het eindelijk goed. Er worden kopieen gemaakt van m'n paspoort, visum, NL rijbewijs + vertaling van het consulaat en van m'n Medicare pas. Na betaling van zo'n $70,- wordt er een foto van me gemaakt. Je kan hier kiezen hoelang je rijbewijs geldig is (1,2,3,4 of 5 jaar). Ik heb maar gelijk 5 jaar gekozen, ben ik er voorlopig van af. Na 5 minuten wordt mijn naam geroepen en ben ik eindelijk in het bezit van een Queensland rijbewijs. Een mooi formaat, hetzelfde als je creditcard. Eindelijk!! Heel erg opgelucht pak ik de bus naar huis, dit was het laatste officiele document wat we nog moesten hebben.