dinsdag 14 augustus 2007

Eerste werkdag in Oz

by Carola

Vandaag is het eindelijk zover: m'n eerste werkdag. Ik moet me om 9.00 uur melden bij gold mining company in Queen Street, hartje Brisbane. Helaas heeft de buschauffeur vandaag niet zo'n zin en komt de bus ruim 15 minuten te laat bij m'n bushalte. Daarna wordt het alleen maar erger: de hele stad staat vast. Om 8.45 uur bel ik maar naar Hays om door te geven dat ik zeker niet op tijd ga komen.
Maar wonder boven wonder sta ik precies om 9.00 uur bij de receptie van het bedrijf. Vreselijk om zo de eerste dag te beginnen, maar ik kon er niets aan doen. De rest van de dag word ik ingewerkt door mijn collega die vandaag haar laatste dag heeft. Het is de bedoeling dat ik assisteer in de voorbereiding van een aantal vergaderingen van komende week, m.n. de verzameling van alle benodigde documenten. Het kantoor is echt heel rustig, de hele dag is de telefoon niet gegaan! Ik word even voorgesteld, er werken wel leuke mensen.

Tijdens de lunchpauze loop ik even naar Hays om wat formulieren in te vullen, zodat ik ook betaald krijg. Ik kom in dienst van Hays te werken, zolang ik nog geen vaste baan heb. Ik heb nu dus officieel een Australische werkgever! Daar krijg ik te horen dat ze vanaf volgende week vrijdag zeer waarschijnlijk werk tot en met oktober voor me hebben. Het is een Executive Assistant rol bij een reisorganisatie. Het klinkt leuk, ben benieuwd! Ik krijg deze week nog een job description, en wellicht moet ik nog even op gesprek komen. Ook deze rol is in de City, vlakbij North Quay. Dit zou ook mooi uitkomen, aangezien mijn huidige opdracht aanstaande maandag afgelopen is.

Om 17.00 uur pakt iedereen z'n spullen en stroomt het kantoor leeg. Mijn bus zou om 17.15 uur moeten vertrekken, maar ook nu laat die weer op zich wachten. 20 Minuten later komt die eindelijk en om 18.00 uur ben ik thuis. En verassing: Sascha heeft al gekookt, wat een luxe! Normaal ben ik degene die eerder thuis is, maar nu is hij dat. Hij was vandaag ziek naar huis gegaan, heeft erge hoofdpijn en is heel erg moe. Hij zal toch geen griep krijgen? Morgen is een public holiday: People's day bij Ekka. Hopelijk voelt hij zich dan wat beter zodat we even rond kunnen kijken bij Ekka.