dinsdag 28 augustus 2007

Maansverduistering

by Carola

's Ochtends word ik om 7.30 uur al gebeld door een klusjesman die een deurpost in de garage komt repareren. Wij kunnen zelf niet thuis zijn, dus hij regelt wat met de makelaar. Eenmaal op het werk word ik gebeld door de makelaar: ze kunnen nergens de reservesleutels vinden van ons huis! Zowel Sascha als ik kunnen niet even zo snel de sleutels langs komen brengen, dus komt iemand de sleutel bij Sascha ophalen.

Op het werk is het echt heel rustig, ik heb eigenlijk gewoon niets te doen. En daar kan ik echt nie tegen. Dus ik ga bij mensen langs om te vragen of ik wat voor ze kan doen. Daar komt weinig uit. Aan het eind van de dag hoor ik van mijn manager waarom het zo rustig is: hij heeft zijn ontslag ingediend en als gevolg daarvan heeft zijn baas al het werk opgeschort en heeft hijzelf dus niets te doen. Erg vreemd, maar ja ik word er de dupe van. Deze opdracht zou eigenlijk tot half oktober moeten duren, maar nu is het waarschijnlijk aan het eind van de week al afgelopen.

Vandaag hebben we iets bijzonders: een complete maansverduistering. Om een uur of 8 kijk ik of we wat kunnen zien. Gelukkig is het niet echt bewolkt en hebben we een mooi zicht op een rood/oranje maan. Ik bel ondertussen naar mijn moeder en die combinatie maakt het een bijzondere avond. Het is echt een heel mooi gezicht om de maan in zo'n kleur te zien. We hebben zelf helaas niet zo'n professioneel fototoestel om het te fotograferen, dus ik heb hier even een plaatje uit een krant. Mooi he!