vrijdag 3 augustus 2007

Spullen zijn gearriveerd

by Carola

Na een paar rustige dagen is de grote dag aangebroken: onze spullen komen! Rond een uur of 11 komt er een kleine vrachtwagen voor rijden. Nadat de 2 verhuizers zich hebben voorgesteld kan het grote uitladen beginnen. De grootste uitdaging zijn de 2 banken. We hebben nl. een smalle gang en daar passen ze niet doorheen. De oplossing: via het terras. Alleen moeten de banken dan over een behoorlijk hoge muur. Na wat stunt- en vliegwerk, wat absoluut niet ARBO-verantwoord is, lukt het ze de banken op het terras te krijgen.
Na 2,5 uur zijn ze klaar en hebben we bijna een echt thuis. Vooral de banken zien er al erg uitnodigend uit. Maar ik ga maar alvast zoveel mogelijk uitpakken, zodat we snel de dozen uit de kamer weg hebben. 's Avonds gaat Sascha eerst de PC aan de praat proberen te krijgen, en gelukkig lukt het. Ook de internetverbinding werkt, gelukkig!
We zien wel dat de douane druk is geweest met onze spullen. Behoorlijk veel dozen zijn opengemaakt en de fietsen zijn helemaal uitgepakt.

Vlak voor het eten bel ik even naar m'n vader. Hij is nl. vandaag jarig. Daarna rijden we nog even naar Bunnings om wat losse stekkers te halen en halen we even wat te eten.
Na het eten wordt het huis steeds meer een thuis, het is echt zo lekker om je eigen spulletjes weer te hebben.
We verzamelen nog even de duikspullen, morgen staat nl. weer een duiktrip op het programma bij Stradbroke Island (Straddie voor de locals). Hiervoor moeten we al om 7.00 uur bij de duikschool zijn.

's Avonds zie ik nog een ongenode gast in de WC. Er loopt een grote kakkerlak en ik schrik me rot. Held als ik ben, roep ik Sas erbij;) De kakkerlak is slim en verstopt zich onder de wasmachine. Uiteindelijk leggen we maar een bakje over het afvoerputje waar hij zich heeft verstopt.