zaterdag 15 september 2007

Dagje Southport

by Carola

Het was de bedoeling dat we dit weekend eindelijk weer eens zouden duiken. Helaas heb ik iets verdraaid in m'n nek of zo, zodat ik niet kan duiken. Sascha gaat wel en heeft voor vandaag afgesproken met iemand via internet om te gaan duiken bij de Spit, Southport. HEt is een soort blind dive (variant van blind date) want hij weet alleen de naam en dat diegene in een witte Holden (Opel) rijdt!

Het is nu echt heerlijk weer in Southport (zon + 28 graden en een lekker windje), dus we hebben de picknickspullen ook bij ons. Vlakbij de duikstek heeft een duikclub een tent opgezet, het blijkt een nationale clean up day te zijn. Veel snorkelaars en een aantal duikers met netten gaan proberen de stek op te ruimen. Wanneer Sascha en Paul (de duikdate) gaan duiken, ga ik lekker ergens zitten lezen. Echt heerlijk ontspannend, met een geweldig uitzicht op het water, stranden.

Sascha is echter al snel weer terug, het blijkt dat Paul nogal haast had onder water. Sas kreeg niet eens de kans om foto's te maken, om uberhaupt iets te zien. Daar is geen lol aan! Hij gaat nog even helpen bij de duikclub om mensen te helpen die uit het water komen. Daarna schrijven we ons nog in bij die club, ze doen nl ook aan kantduiken wat hier niet veel voorkomt. Altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen!

Na een heerlijke picknick, dit keer zonder weggewaaid te worden, gaan we richting huis. We gaan toch nog even naar een duikshop, m'n fles moet nl gevuld worden en ik wil nog even kijken naar lood. We rijden naar Windsor, waar een GoDive shop zit. Daar hangt echt een lekker sfeertje, een hele prettige winkel. Ik kies een loodgordel met zakjes uit, zodat ik daar m'n lood in kan doen. Verder kopen we 2 grote loodblokken en een aantal softloodzakjes, zodat ik genoeg lood heb, en dat Sas het ook kan gebruiken. We moeten ook nog 2 messen hebben, dat is hier verplicht bij de meestje duiken. We kiezen 2 kleine mesjes die we aan ons vest kunnen bevestigen. Die grote messen vind ik maar niets, ik ben niet zo goed met messen. Laat ze nog weleens uit m'n handen vallen ;)

Bij het afrekenen krijgen we nog een folder mee met alle duiktrips en registreren we ons bij hun duikclub. Ook zij doen nl. aan kantduiken.

's Avonds gaan we lekker BBQ-en, dat was al weer veel te lang geleden ;)