woensdag 24 oktober 2007

Bezoek aan de dokter

by Carola

Ik kan er nu niet meer omheen: de oorontsteking gaat echt niet vanzelf over. Al zo'n 1,5 week probeer ik het negeren, maar dat gaat nu niet meer. Het wordt tijd om een huisarts te gaan zoeken. We zijn hier nu inmiddels 4 maanden, maar een huisarts en tandarts hebben we nog niet.

Via internet kom ik erachter dat in Red Hill, vlakbij ons, een grote huisartsenpraktijk zit. Ik bel ze op en kan gelukkig om 17.00 terecht. Ik moet alleen even wat eerder komen om me in te schrijven.

Rond 16.45 loop ik de praktijk binnen. Het is gelukkig maar 10 minuten met de bus van m'n werk, dus goed te bereiken. De praktijk is in een weatherboard huis en ziet er heel goed uit. Ik krijg bijna het gevoel dat ik de set van de Flying Doctors binnenloop ;) De assistenten zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Zoals gewoonlijk bij de huisarts loopt het flink uit en ben ik pas om 17.15 uur aan de beurt. De arts is ook heel vriendelijk. Zijn vrouw komt oorspronkelijk uit Uithoorn en ze hebben zelfs in Mijdrecht gewoond. Ongelooflijk, hier in Brisbane weet iemand waar Mijdrecht ligt! De arts ziet ook dat m'n oor flink ontstoken is en ik krijg een recept voor oordruppels en voor de zekerheid ook een voor een antibioticum, mochten de oordruppels niet helpen.

Ik heb echt de juiste praktijk uitgezocht, voel me prettig daar. Toch wennen, na altijd dezelfde huisarts in Nederland te hebben gehad. De apotheek is al dicht, dus morgen maar even de druppels ophalen.

Nu moeten we alleen nog een tandarts zien te vinden.