woensdag 10 oktober 2007

Final interview QCA

by Carola

Rond 10.00 uur vertrek ik van Hyder. Ik heb nl. om 11.00 uur mijn final interview bij de QCA, deze keer met de CEO (de grote baas). Ik merk dat ik nerveuzer ben dan voor het vorige gesprek. Nu ik zover ben gekomen, wil ik de baan gewoon hebben.

Iets over 11-en begint het gesprek. Gelukkig is Robyn, die van het vorige interview, er ook bij. De CEO, John, is een heel aardige man die echt voortdurend praat. Op 2 serieuze vragen na gaat het gesprek over Europa, waar je lekkere kaas en sausages kan kopen in Brisbane. Uiteindelijk is het na 1 uur en 15 minuten tijd om weg te gaan. Dat duurde iets langer dan de geplande 30 minuten! Wanneer ik wegga, zegt Robyn dat ze heel snel een beslissing gaan nemen en dat ze erg 'keen' zijn. Voor mijn gevoel heb ik de baan, maar nog even geduld hebben.

Eenmaal terug bij Hyder word ik al snel gebeld door Hays. Ik heb de baan!!! En ik krijg nog een heel mooi salaris ook! Hays moet nu alleen nog even met Hyder afstemmen wanneer ik daar weg kan gaan.

De rest van de dag kan ik me echt niet concentreren op m'n werk, er is maar een ding wat ik wil doen en dat is winkelen! Ik heb wel een goede reden daarvoor: ik moet bij de QCA wel netjes gekleed gaan, dus geen jeans meer.

Aan het eind van de dag hoor ik dat ik aanstaande maandag al kan beginnen bij de QCA, dit gaat allemaal wel heel snel. Nog maar 2 dagen en dan ga ik hier al weer weg. Olga, mijn directe collega bij Hyder, stelt voor om vrijdag samen te gaan lunchen als afscheid. Ze vindt het maar niks dat ik wegga, we kunnen namelijk heel goed met elkaar opschieten.