zaterdag 27 oktober 2007

Heel vroeg

by Sascha

Carola heeft nogal wat last van haar oor en kan voorlopig niet duiken. Ik besluit om wel te gaan duiken. Zaterdag om acht uur moet ik bij de duikshop zijn voor een heerlijk dagje duiken. Al gauw blijkt dit niet helemaal te worden wat ik had gehoopt.


Gedurende de laatste werkdag voor het weekend worden we verschillende keren gebeld door de duikshop. De duik gaat niet door, de duik gaat wel door, de duik is een uur vroeger, de verzamelplaats is gewijzigd, de duik is nog een uur vroeger. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik al om 5 uur m'n bed uit moet om op tijd bij de verzamelplaats te kunnen zijn.


De verzamelplaats is verplaatst van Milton, bij ons om de hoek, naar Cleveland. Cleveland ligt volgens google maps ongeveer een uur bij ons vandaan. Helaas, maar het is niet anders. Het fijne is wel dat ik om 8.05am al aan de eerste duik kan beginnen.


Dit is weer een van de betere duiken. Mijn buddy heeft ook de camara bij zich en dat zorgt ervoor dat hij, net als ik, erg langzaam zwemt. We hebben alle tijd om alles rustig te bekijken. Dit keer geen spectaculaire dingen. Wel weet ik drie verschillende naaktslakken te vinden waarvan er een niet groter is dan de nagel van je pink.


Tijdens het oppervlakteinterval besluiten de meeste van de gasten de vissen te voeren (zeeziek) en mijn buddy besluit de tweede duik niet te doen. Zodoende ben ik opgescheept met twee anderen die volgens hun zeggen langzaam zwemmen. Helaas, ik heb niet eens de tijd om foto's te maken want anders ben ik ze alweer kwijt. Naast de verplichte nummers als schildpadden en wobbegongs is er tijdens deze duik wel een bijzondere waarneming. Voor het eerst zie ik een Shovelnose Shark buiten het aquarium.