donderdag 4 oktober 2007

Job interview QCA

by Carola

Om 8.00 uur heb ik het gebouw gevonden waar ik moet zijn voor m'n sollicitatiegesprek. HEt is bij de Queensland Competition Authority, en de rol is die van Executive Officer. De belangrijkste taak is het managen van alle correspondentie, rapporten etc. Dus ook editen van documenten en zorgen dat het goed in het Document Management System staat. Verder zal ik wat research moeten gaan doen voor de onderzoeken die ze verrichten, en wat secretariele werkzaamheden.

Het gesprek gaat echt heel erg goed. Ik spreek met de Director Corporate Services, die mijn directe leidinggevende zou moeten worden. Ze is echt heel outgoing, vriendelijk en ik voel me op m'n gemak. Dat zorgt ervoor dat ik precies kan zeggen wat ik wil, en na afloop heb ik er een goed gevoel over. Ze zegt zelf dat ze denkt dat ik veel te bieden heb voor de organisatie! Nu maar afwachten.

Eenmaal terug bij Hyder word ik al snel gebeld door Hays. De QCA heeft aangegeven dat ze een referentie van Hyder (waar ik nu tijdelijk werk) willen hebben. Verder gaat het nu tussen mij en een andere kandidaat, dus 50% kans! Ik vraag gelijk mijn huidige manager of hij mij een referentie wil geven. Geen enkel probleem zegt hij. Sterker nog, hij vraagt of ik interesse heb of de rest van de projecttijd (tot 2010) hier zou willen blijven! Dat komt voor mij als een totale verrassing, maar ik zeg dat als deze kans niets wordt ik wel interesse heb.

Kortom, een zeer geslaagde dag! 's Avonds horen we op het nieuws dat het vandaag een zeer warme dag was: 34 graden in de City! Ik dacht dat het aan mij lag, maar het was dus echt warm. Sterker nog, in Ipswich (ten zuiden van Brisbane) was het zelfs 37 graden! Ja, de zomer begint al aardig door te breken.