zondag 4 november 2007

Mount Coot-tha

by Carola

Eigenlijk hadden we vanochtend een DAN O2-cursus moeten hebben, maar vrijdagmiddag hebben we te horen gekregen dat we eerst onze EFR (Emergency First Response)/First Aid at Work gedaan moeten hebben. Volgens PADI mogen we het gewoon doen, maar Queensland Regels verbied het. Nou ja, dan niet. We gaan de cursus nu op 28 november doen, aangezien we op 17 november de EFR gaan doen.

Na lekker uitgeslapen te hebben, heeft Sas een verrassing. We gaan weg, maar ik heb geen idee waar naar toe. Aan de ene kant wel heel leuk, maar aan de andere kant vind ik het altijd wel prettig om te weten waar ik aan toe ben. Maar goed, ik laat het maar over me heen komen.

We gaan naar Mount Coot-tha, een heel mooi punt boven Brisbane met een waanzinnig uitzicht over de stad en de hele omgeving. Het blijkt ook verrassend genoeg ontzettend dicht bij ons huis te zijn! Het is een aardige klim met de auto naar boven, maar het is het meer dan waard. Op de top is een restaurant maar de belangrijkste attractie is natuurlijk het uitzicht. Geweldig! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat we daar beneden ergens wonen! Volgens mij is het hier ook erg leuk dineren, zo in het donker met de skyline van Brisbane.



Nadat Sas foto's heeft gemaakt, en ik genoten heb van het uitzicht rijden we verder op Mount Coot-tha. We komen langs de gebouwen van de televisiezenders Nine, Seven en Ten die hier vandaan blijkbaar allemaal uitzenden. Op een gegeven moment stoppen we voor een kleine wandeling. Geen idee waar we naar toe gaan, maar het is maar een paar honderd meter. Maar goed ook, aangezien ik m'n slippers aan heb ;) Een leuke manier om je zondagochtend te besteden.