dinsdag 25 december 2007

Eerste Kerstdag

by Carola

Het is Kerst! 's Ochtends roept Sas me: er liggen pakjes onder de kerstboom! Blijkbaar heeft Santa ons huis kunnen vinden.

Er was regen voorspeld, maar het blijft lekker droog. Dus gaat om 15.00 uur de barbeque aan. We genieten van een heerlijke kerstlunch/diner met een lekker roseetje. Dat is het goede leven! Toch wel even wat anders dan in de winter in Nederland.

Na de bbq kijken we lekker wat films: 'Surf's Up', ' The Simpsons - The Movie'. 's Avonds bel ik naar Nederland. M'n ouders, zus en zwager houden vandaag de traditionele kerstfondue. Dit jaar is het bij m'n zus. Dat mis ik wel, het is heel vreemd om er niet bij te zijn. Gelukkig hebben we telefoon zodat we elkaar in ieder geval kunnen spreken. M'n zus verteld dat ze volgende week hun pup op gaan halen, een Duitse herder. Echt heel leuk. Ik krijg de website door waar ik de foto's van de pups kan bekijken. Natuurlijk heb ik ook nog even met m'n ouders bijgepraat en iedereen hele prettige kerstdagen gewenst. M'n zus moet huilen en ik dus ook, dit echt het moeilijkste aan het emigreren.