dinsdag 11 december 2007

Tandarts bezoek

by Carola

Iets voor 17.00 uur loop ik snel naar het station. Ik heb nl. om 17.30 uur een afspraak bij de tandarts in Milton, en moet echt m'n trein halen. Gelukkig vertrekt die mooi op tijd en kom ik zoals gepland mooi op tijd aan bij de tandarts. Eerst moet ik natuurlijk even een formulier invullen. Als ik daar mee bezig ben, komt Sas er ook aan. Hij is nl. na mij aan de beurt.

In hetzelfde gebouw zit ook de arts die duikkeuringen verzorgt. Na overgehaald te zijn door Sas, besluit ik toch maar een afspraak te maken. Het moet toch gebeuren, wil ik hier cursussen gaan doen. Op 7 januari ben ik aan de beurt.

Ik heb een vrouwelijke tandarts die geduldig alles uitlegt. Het geeft mij een prettig gevoel, nl. dat ik in goede handen ben. Ze kijkt alles even na en zegt dan dat ze even foto's wil maken. Prima, lijkt me. Op de foto's is een gaatje zichtbaar die van de buitenkant niet goed te zien is. Die moet gevuld worden, dat doe ik wel na de vakantie. Daarna is de mondhygieniste aan de beurt. Dat is een zeer uitgebreide behandeling. Na afloop hebben zowel Sascha als ik het idee dat dit wel een goede tandartsenpraktijk is.

De behandelingen moeten wel gelijk betaald worden. Dit gaat niet via Medicare, maar via onze Private Health Insurance. We betalen met onze verzekeringspas. Helaas wordt niet alles vergoed, dus we mogen ook onze bankpas nog even gebruiken. Dat is iets waar ik nog steeds even aan moet wennen.