zondag 10 februari 2008

Dagje Straddie

by Carola

Rond 6.30 uur vertrekken we naar Cleveland voor een dagje op North Stradbroke Island. We pakken daar de autoferry van 8.00 uur. Na zo'n 40 minuutjes komen we aan in Dunwich, de 'havenstad' van Straddie. Van daaruit rijden we naar Point Lookout, in het noordoosten van het eiland. Daar zit nl. de duikshop. We zijn wat vroeg, dus rijden we nog even door. Het weer is echt geweldig en Point Lookout biedt mooie uitzichten op zee.

Vandaag gaan we 2 duiken maken. Eenmaal bij de duikshop krijg ik eerst eindelijk m'n masker en snorkel terug. Ze zouden dat 2 weken geleden al naar me opsturen, maar dat is natuurlijk niet gebeurd. Gelukkig heb ik hem weer, al heb ik inmiddels wel een reservemasker bij me. Dat gebeurt me niet nog een keer!

Rond 11.00 uur vertrekt de boot. Het zicht tijdens de duiken is niet echt geweldig, maar het zijn toch 2 aardige duiken. Helaas hebben we ook deze keer geen manta's gezien, hopelijk gaat dat nog wel een keertje gebeuren!





Rond 15.45 uur vertrekken we van de duikshop voor onze verkenningstocht op Straddie. We rijden naar een van de meren op het eiland, Brown Lake. Er is een 4WD track en die moet Sascha natuurlijk even rijden. De auto is er wel op gemaakt, maar echt heel geweldig vind ik het niet. Maar het is het wel waard: hierdoor komen we wel op een waanzinnig mooi plekje terecht, met niemand om ons heen! We halen de koelbox uit de auto en leggen een kleed neer voor een heerlijke picknick. Het is echt genieten! Heerlijk om even nergens aan te hoeven denken.











Veel te snel is het alweer tijd om de laatste ferry richting het vasteland te pakken. Bij de terminal zien we een prachtige zonsondergang waardoor de lucht waanzinnig mooie kleuren krijgt. Een perfect einde van een heerlijke dag!