vrijdag 29 februari 2008

Leap Year

by Carola

Een bijzondere dag vandaag: 29 februari. Vandaag is ook de dag dat we een Star Friday hebben op het werk: een klein feestje voor al het personeel. Dat hebben we een keer per maand. Het thema van vandaag is natuurlijk leap year (schrikkeljaar). Een traditie hier is dat de vrouwen de mannen ten huwelijk vragen op 29 februari. Dat schijnt ontstaan te zijn, doordat de Engelse wet de vrouwen verbied dat te doen. Maar 29 februari valt niet onder de wet, dus vandaar dat vrouwen die dag gebruikten om de mannen maar te vragen.

Verder hebben we nog een sudoku-wedstrijd. Best wel grappig. Tot mijn verbazing win ik de 3e prijs: een sudoku-boek en een klein flesje champagne. Het grappige is dat ik gisteren met mijn collega die prijzen heb gekocht, en ze vanochtend zelf nog heb ingepakt!

Na het werk gaan we fietsen. Het is nu wel wat later dan normaal, en het begint al donker te worden. We gaan weer het 20km stuk doen (heuvels en vlak). Het gaat een stuk lekkerder dan woensdag, hoewel we minder hard gaan. Dat komt omdat we niet voluit bergaf gaan, het is nl. nu echt donker. Op de weg terug langs de rivier hebben we een mooi uitzicht op de verlichte gebouwen van de City. Wel een mooi gezicht. Het vervelende echter van later fietsen (in duisternis) is dat je mensen wat later ziet. Zo besluit op Southbank een klein kind op een step vlak voor mijn fiets even over te steken. En dat terwijl ik met een behoorlijke vaart aan kom rijden. Dat wordt dus vol in de remmen, en ik kan het kind net ontwijken. Op het eind (wat een beetje bergaf gaat) besluit een possum het fietspad over te steken. Ik schrik me helemaal rot, maar ook dat loopt net goed af!