woensdag 6 februari 2008

Regenbuitje

by Carola

Vandaag begint mooi met een lekker zonnetje. Erg prettig, zeker omdat het de afgelopen dagen alleen maar geregend heeft voor mijn gevoel. Dat is wel heel goed voor de dammen, die zijn nu al rond de 30% vol, iets wat sinds 2006 niet meer gebeurd is. Wat dat betreft, mag de regen nog wel even doorgaan.

En dat is precies wat er gebeurd, wanneer ik iets voor 17.00 uur naar huis ga. Zodra ik buiten ben komt het echt met bakken uit de hemel. Zo hard, dat binnen de kortste keren de straten in de City volledig blank staan en het water echt keihard stroomt. Ik vind het wel een bijzonder gezicht, zo hard heb ik het nog niet zien regenen. Echt drijfnat kom ik bij de bushalte aan, ondanks m'n paraplu. Het gaat ook nog onweren, kortom echt noodweer. Vandaag neem ik een andere bus, dat betekent dat ik nog zo'n 10 minuten moet lopen van de bushalte naar huis. Ach, ik ben toch al nat ;)
Er zit zoveel water in m'n schoenen dat ik eigenlijk op water loop!

Op het nieuws wordt er live verslag gedaan van de regen, en de damniveaus worden bijna per uur doorgegeven. Ondanks dat ik volledig nat ben geregend, vond ik het grappig om dit eens mee te maken.