zaterdag 23 februari 2008

Warmste dag van de zomer!

by Carola

Vandaag wordt het een erg warme dag, dus maar goed dat we lekker gaan duiken! Volgens de weersverwachting wordt het rond 36 graden, zweten dus ;) Rond 6.30 uur vertrekken we van het duikcentrum naar Scarborough om daar op de boot te stappen. Wanneer we daar rond 7.15 uur aankomen, voelt het al behoorlijk warm en de zon schijnt lekker!

De boot vertrekt rond 8.00 uur richting Flinders Reef, een duikstek in Moreton Bay. We zijn met ongeveer 12 duikers aan boord, een leuke groep. Claire, een Engelse duiker die nu ook hier woont, vraagt of ze met ons kan duiken. Geen probleem! We kennen haar van de zeer korte vakantie in december, die uiteindelijk is afgezegd. Zij gaat ook mee met de trip die we rond Pasen gaan doen, erg leuk. Ze heeft echt die droge Engelse humor, helemaal goed!

Het weer is echt goed voor ons vandaag: er staat nl. ook nauwelijks wind. Dat kan niet voorkomen dat een aantal mensen zeeziek worden, de meeste omdat ze te koppig waren om zeeziekte pilletjes in te nemen. Een Iers meisje had pillen geadviseerd gekregen die veel te zwak zijn, best wel zielig. Gelukkig heb ik een hele strip van mijn Kwell-pilletjes bij me, en die deel ik dus maar uit.

De duiken zijn helemaal geweldig. Het zicht is super, zeker bij de eerste duik. Het rif is fantastisch mooi, en we zien zoveel! In totaal zien we 5 schildpadden (1 op de 1e duik en 4 bij elkaar op de 2e duik). We zien een octopus, enorm grote crayfish, grote batfish en nog veel meer moois. Het leuke van de duiken was dat ik met 2 fotografen dook, die allebei een andere kant op gingen. Verder heb ik 'genavigeerd', en dat was goed te doen. Geen kompas nodig, gewoon natuurlijke navigatie. Erg leuk om te doen, voelde me alleen net een moeder die op de kinderen aan het letten was ;)

Na afloop van de duiken, varen we richting Moreton Island. Vlak voor de kust krijgen we een heerlijke lunch geserveerd: kip met patat en een heerlijke salade. Als dessert krijgen we nog ijs. En dat met een fantastisch mooi uitzicht op het eiland, met mooi blauw water om je heen. Het leven is erg goed op zo'n dag!

De terugweg is wat heftiger: de wind is gedraaid en sterker geworden. Je moet je goed vasthouden, en ik heb echt medelijden met de mensen met zeeziekte. Ik voel me ook niet geweldig, maar de Kwell-pilletjes helpen erg goed. Het was echt weer een heerlijke dag, net alsof we op vakantie zijn!