dinsdag 19 februari 2008

Yoga at work

by Carola

Vandaag hebben een aantal collega's en ik onze eerste yoga-les op het werk. Een van de vergaderruimtes is veranderd in een 'sportzaal'. We hebben zelfs een echte yoga-docente, erg leuk. Het is alleen wel vreemd om op kantoor aan yoga te doen, het kost even tijd om dat idee los te laten.

Maar de les is erg ontspannend, heerlijk! Omdat het de eerste les is, doen we gelukkig geen onmogelijke houdingen dat zal later nog wel komen ;) Het is vooral stretchen en ontspanningsoefeningen, iets wat we allemaal wel kunnen gebruiken.

Na een uur is de les voorbij, en ik voel me heerlijk! Gelukkig hebben we de komende weken nog elke week les, het is echt heel prettig om te doen.

Aan het eind van de middag ga ik iets eerder weg, even m'n overuren van vorige week compenseren. Vandaag is het weer tijd om te gaan fietsen. Omdat het vlakke stuk nu even geen uitdaging meer bied, gaan we de combinatierit doen: heuvels en vlak (zo'n 21 km). Na afloop voel ik me echt goed, het ging gewoon lekker.

Nog voor het avondeten bel ik even met pa. Vandaag krijgt hij de uitslag van de echo, en ik bel nog voordat ze naar het ziekenhuis gaan. Hij is wel gespannen, en heeft wel wat meer pijn dan de laatste keer dat hij belde. Ik wens ze heel veel sterkte, hopelijk horen we snel wat. Vlak voordat ik naar bed ga, gaat de telefoon. De artsen weten eigenlijk nog niets, behalve dat er wat vreemde plekjes op de lever zitten. Ze hebben kunnen regelen dat pa op 7 maart al terecht kan voor een MRI-scan en dan een paar dagen later de uitslag hoort. En dat terwijl er nu een wachtlijst van 2 maanden is voor de scan. Hopelijk komen we dan eindelijk te weten wat er aan de hand is.