zaterdag 8 maart 2008

Duiken

by Sascha

Ik was gisteren nog niet thuis of de telfoon rinkelde alweer. Het duikcentrum, of ik de trip van vandaag (zaterdag) zou kunnen begeleiden (ik stond al op de lijst voor zondag).


Natuurlijk, geen probleem, alleen kan ik dan niet mee op zondag. Nou daar vonden ze dan wel weer wat anders op. Er was alleen een maar, ik moest de trip alleen leiden (als eerste Divemaster).


  • Ik heb nog nooit in een bus met aanhanger gereden

  • Ik heb tot nu toe pas een trip als tweede DM gedaan en nog geen idee van al het papierwerk dat erbij komt kijken (Verhuurlijst, Waivers, Duiklijst (2x), Bootlijst, Risicoanalyse en alles moet natuurlijk getekend worden door iedere duiker)

  • De site waar we naar toe zouden gaan, daar had ik nog nooit gedoken

  • En uiteraard was er nauwelijks tijd om alles uit te leggen.

Maar goed we hebben het maar gedaan. Was weer een ervaring. Ik heb nu wel het idee dat ik dat wel vaker kan doen. Hier en daar een paar kleine foutjes, maar die strijken we de volgende keer wel glad. Uiteindelijk zijn we met acht personen naar Cook Island gereden om daar te duiken. Na de duik zijn we nog even bij een Fish & Chips shop gestopt om de innerlijke duiker weer aan te sterken voordat we aan de 1 uur durende terugrit zijn begonnen.


Al met al een zeer geslaagde dag. Zeker de moeite waard om vaker te doen.


PS Niet om jullie jaloers te maken maar in de afgelopen 3 duiken heb ik bij elkaar 15 schildpadden gezien. :)