dinsdag 8 april 2008

Aankomst in Nederland

by Carola

Na een lange vlucht land ik om iets over 7 uur 's ochtends op Schiphol. De piloot heeft ons al gewaarschuwd voor het weer: het is 0 graden!!! Brr, gelukkig heb ik m'n berevel bij me ;)

Ik heb gelukkig geen bagage alleen m'n handbagage, dus ik kan snel door de douane. Eenmaal in de aankomst hal word ik bestormd door m'n zus. Gelijk huilen, natuurlijk. Nadat we de auto hebben teruggevonden, rijden we terug naar Woerden. Met het navigatiesysteem en mijn herinnering rijden we binnendoor om de spits te mijden.

Het is vreemd om weer terug te zijn, ook waarschijnlijk door de reden. Sommige dingen zijn niet veranderd, maar andere dingen wel waardoor het lijkt alsof ik al jaren hier niet meer ben geweest.

Eenmaal bij m'n ouders thuis, is het een emotioneel weerzien met m'n moeder en natuurlijk de hondjes! Ze herkennen me nog wel. Binnen is Edwin (m'n zwager) er ook met hun hond, Cass (een Duitse herder). Wat een mooi beest! Echt nog een pup, een beetje lomp maar erg lief.

's Middags gaan ma en ik even wat boodschapjes doen. Ik merk dat ik automatisch aan de linkerkant loop en dat ik precies de andere kant op kijk bij het oversteken. Stom zeg! Dan pas merk je hoe snel je went aan dat soort kleine dingen. Dat wordt nog wat bij het autorijden!

Dan is het tijd om naar het AZU te rijden. Eindelijk zie ik pa. Het is inderdaad schrikken, zo fragiel is hij. Het is heel emotioneel, maar zo fijn om hem te omhelzen! Dan weet ik dat het een goede beslissing van mij is geweest om hier te komen.