woensdag 23 april 2008

Thuis!

by Carola

Na 16 uur wachten in Hong Kong vertrekt ons vliegtuig op dinsdagnacht naar Brisbane, keurig op tijd.

Wanneer we gaan landen, hoor ik dat het vandaag lekker weer wordt: ongeveer 25 graden! Heerlijk na 2 weken lenteweer in Nederland. Ik zit aan de raamkant, en heb een geweldig uitzicht over Bribie Island, Straddie, Redcliffe etc. Het klopt precies met de kaart!

Eenmaal geland moet ik natuurlijk door de douane. Ik heb braaf ingevuld op de kaart in het vliegtuig dat ik drop, medicijnen en M&M's bij me heb. We hebben hier nl. een programma 'Border Security', waarin elke week mensen worden betrapt die hun etenswaren ed niet aangeven. Daar staan hele hoge boetes voor. De douane vraagt wat ik heb aan te geven en ik leg uit wat ik heb. Hij moet wel lachen als ik zeg dat ik teveel naar dat programma heb gekeken. Bij Customs snap ik waarom, ze zijn voor Border Security aan het filmen! Ik ben natuurlijk veel te saai voor het programma, want alles is ok.

Eindelijk zie ik Sas, ik heb hem echt zo gemist! Zo goed om hem weer te zien. Wanneer ik uit het vliegveld kom voel ik pas wat voor lekker weer het is. Sas vindt het maar koud, maar ik kom weer een beetje op temperatuur. Beter nog, toen ik uit het vliegtuig stapte voelde het ook echt alsof ik thuiskwam.

Het eerst wat ik doe als ik thuiskom, is naar m'n ouders bellen. Ondanks dat het daar 3 uur 's nachts is, moest ik hen bellen zeiden ze. Pa neemt heel slaperig op, maar het is zo goed om hem te horen! Ze waren toch wel wakker geworden, wachtend tot ik zou bellen. Ik zeg dat ze maar lekker moeten slapen, en dat ik wel op een beter tijdstip terugbel. De rest van de middag probeer ik een beetje bij te slapen, ik ben echt zo moe van de reis. 's Avonds maakt Sas me wakker voor het avondeten, en dan kom ik weer een beetje bij.