donderdag 1 mei 2008

Even gewinkeld

by Carola

Ook vandaag ben ik weer vroeg op: voor 7 uur ben ik al onder de douche vandaan. Dat douchen duurt nu wel iets langer hier want het is best fris als je uit bed komt. Je kan al echt merken dat het richting de winter gaat.

Rond 9.00 uur bel ik de makelaar. We hebben nl. een aantal dingen die in huis gerepareerd moeten worden: de garagedeur en we hebben lekkage gehad. Maar omdat we nu 2,5 week weggaan hebben we liever niet dat er dan wat gedaan wordt. Dit omdat het huis misschien niet goed wordt afgesloten en we niet kunnen controleren wat er gedaan is. De makelaar begrijpt het en zegt dat we maar moeten bellen wanneer we weer thuis zijn.

Rond lunchtijd pak ik de bus richting CBD. Lekker even er uit. Bij de Body Shop vraag ik wat advies over make-up. Ik ben zelf niet gewend om dat te gebruiken maar ik wil het in ieder geval voor de bruiloft van m'n zus wel proberen. De verkoopster geeft advies en maakt me ondertussen op. Ik krijg een kaartje mee waarop precies staat wat ze heeft gedaan en hoe, zodat ik het zelf kan oefenen. Een hoop dollars lichter en advies rijker ga ik daar weer weg. Daarna haal ik nog even de boodschappen voor vanavond en ga weer terug naar huis.

Aan het eind van de middag loop ik even langs bij de buurvrouw. Ik vraag haar of ze misschien even voor 2 weken onze brievenbus wil leegmaken. We hebben nl. geen brievenbus in de voordeur zoals in Nederland, maar een kleine brievenbus aan de kant van de weg waar eigenlijk net 1 brief in past. Ze vindt het gelukkig geen probleem en na wat bijpraten ga ik weer naar huis. Ook weer geregeld.

's Avonds kijken we de finale van de Biggest Loser. Wel mooi om te zien hoe al die mensen zo verschrikkelijk veel zijn afgevallen. Helaas niet zo motiverend om het ook zelf te gaan doen ;) Dan wordt er gebeld, en ik schrik me rot. Gelukkig is het pa zelf. Wat fijn om hem te horen! Hij dacht dat ik gebeld had en belt dus even terug. Hij zegt dat hij zich nu iets beter voelt, zeker omdat hij zo lekker slaapt van die valium. Hij wil zelfs proberen om weer even naar buiten te gaan als het weer wat opknapt. Alleen de eetlust wil maar niet komen, hij eet echt bijna niets. Ik vond het in ieder geval een hele opluchting om hem na een paar dagen zelf weer eens aan de lijn te hebben.