vrijdag 25 juli 2008

40% gehaald!

by Carola

Na een paar dagen flink wat regen, zie ik op brisbanetimes.com.au (soort nu.nl) dat we de magische grens van 40% hebben bereikt. De dammen zijn nu dus voor 40% gevuld, en dat betekent dat de waterrestricties iets verlicht worden. We mogen vanaf volgende week 170 liter pp per dag verbruiken, in plaats van de huidige 140.

Van de week hebben we weer een overzicht ontvangen van ons waterverbruik. We zitten nog ruim onder de 140 liter (111 liter pp per dag gemiddeld), dus dat zit wel goed.

's Middags belt Sas dat de koelkast wordt bezorgd. Hij rijdt naar huis, in afwachting van de bezorgers. De koelkast blijkt nog wel een uitdaging. Onze hal en trappengat is nl. niet zo breed, en dus moet er aardig wat moeite gedaan worden om de koelkast in de woonkamer te krijgen. Eerst zien de bezorgers het niet zo zitten, maar als Sas laat zien dat er al net zo'n koelkast staat komen ze er niet onderuit.

Wanneer ik 's avonds thuiskom, na een glaasje wijn met collega's te hebben gedronken, verplaatsen we de oude koelkast naar de garage. Wanneer Sas even wat te eten gaat halen, dweil ik de gang en de trap en stofzuig ik de kamer. Zo ziet het er al gelijk een stuk beter uit. Maandag bel ik wel even met de Brisbane City Council hoe het ziet met het ophalen van de oude koelkast.