zondag 13 juli 2008

Even naar de duikshop

by Carola

Na lekker uitgeslapen te hebben, rijden we naar de fietsenwinkel. De banden van onze fietsen kunnen wel weer wat lucht gebruiken, dus wordt het tijd om een fietspomp aan te schaffen. Dat is een stuk makkelijker dan elke keer de fietsen naar de winkel brengen. We kiezen een mooie uit, voor zover mogelijk bij fietspompen ;)

Daarna rijden we naar ProDive. We schrijven ons in voor een liveaboard trip begin september. Tijdens die trip ga ik met een vriendin de diepduikspecialty doen, dus dat wordt wel leuk. De donderdagavond voor de trip krijgen we de theorie, zodat we dat niet aan boord hoeven te doen. De boot vertrekt op vrijdagavond 5 september vanuit Scarborough, wat tijdens de spits toch al snel een uur rijden is. Ik denk dat ik die middag maar vrij neem, zodat ik rustig de spullen kan pakken. Ik schrijf me ook maar weer in voor de Rescue Diver cursus, deze keer eind oktober/begin november. Nu moeten Claire, een vriendin van me, en ik alleen nog een keer met de instructeur afstemmen wanneer we de navigatiespecialty gaan doen. Maar dat zal wel goed komen.

Sas gaat komende zaterdag al weer aan de slag als Divemaster en ik ga 27 juli mee naar Straddie voor m'n eerste duik sinds 4 maanden. Ik heb er toch wel weer zin in, het water zal alleen nu wel wat kouder zijn!

's Avonds bel ik nog even met ma. Toch altijd wel weer fijn om haar even te horen, zeker nu ik zo ver weg zit en zij nu alleen thuis is.