zaterdag 2 augustus 2008

De allereerste nachtduik

by Carola

Aan het eind van de ochtend doen we onze vaste weekboodschappen bij Coles. Daarna pakken we de bus naar de stad, we willen nl. een iPhone bestellen. Bij de Optus winkel is het echt ongelooflijk druk, we zijn niet de enige.

Uiteindelijk lopen we een uur later de winkel uit, we hebben er 2 besteld en de wachttijd is tussen 2 weken en een maand. We zullen wel zien. Ik ben zelf niet zo'n gadget mens, maar ik heb wel een zwak voor de iPhone. Geen idee waarom, maar ik vind het gewoon een stoer ding. Nu nog kijken of ik er straks mee om kan gaan ;) Eigenlijk dacht ik dat we er alleen een voor Sas zouden bestellen, hij heeft nl. echt een mobiel nodig. Maar ik 'krijg' er dus ook eentje!!

Rond een uur of 19.00 vertrekken we richting Southport voor onze allereerste nachtduik sinds we hier wonen. Het hoogtij is om 21.15 uur, dus we willen na 20.15 uur in het water liggen. Uiteindelijk liggen we er iets eerder in, wat niet zo'n hele goede beslissing is. Het stroomt echt nog behoorlijk hard, en vooral Sas heeft het best lastig. Niet zo gek, met de camera in een hand en een lamp in de andere. Ik heb tenminste nog een hand vrij om me her en der vast te houden. Het zicht is best goed en we zien enorm veel flutemouth die van schrik van kleur veranderen (van zebraprint naar groen gestreept). Verder zien we nog een rog boven ons zwemmen en ik zie nog een kleine rog en een mini lionfish. Uiteindelijk duiken we zo'n 70 minuten en ik heb zelfs nog 100 bar over (van m'n nieuwe 12 liter fles)! Niet slecht vind ik zelf. Ik vond het toch wel een leuke duik, een leuke en gezonde manier om een zaterdagavond te besteden.

Alleen bij het omkleden, gelukkig hadden we een droogpak aan, voel ik me niet zo prettig op de duiksite. Je ziet en hoort veel (dronken) jongeren en ze rijden als gekken. Geen plek om alleen te zijn. Het is echt totaal anders dan overdag, dan is het een ultieme familiestek.