woensdag 13 augustus 2008

Ekka!

by Carola

Vandaag hebben we een vrije dag, het is nl. weer Ekka!
Maar nog belangrijker: onze iPhones zijn binnen. Ik pak rond een uur of 11 de bus naar de City om ze op te halen. Het is echt ontzettend stil in de stad vergeleken bij werkdagen: geen bouwwerkzaamheden, en zelfs het verkeer is een heel stuk minder. Het is bijna vreedzaam ;)

Helaas mis ik net m'n bus terug, dus dat wordt zo'n 45 minuten wachten. Ik koop dus maar een krant en wil nog even langs de sportschool gaan om me in te schrijven. Helaas is die ook dicht vandaag, had ik natuurlijk kunnen weten.

's Middags gaan we eerst richting ProDive voordat we boodschappen gaan doen. Ik betaal even een weekend in september waarin we lekker gaan duiken in Bagara Beach (een paar uur ten noorden van Brisbane). Craig, een van de instructeurs, zegt dan dat hij een taxi gaat regelen om naar de Ekka te gaan, waar hij een collega gaat aflossen bij hun stand. Wij wonen er vlakbij, dus bieden we hem een lift aan. Dat ritje verloopt niet helemaal soepel. Op een gegeven moment moeten we keren, in een straat die eigenlijk net te smal is. Gevolg: net iets te hard en op een verkeerde plek raken we de stoeprand en een band vindt dat niet zo leuk. Maar we komen bij de ingang waar we Craig af moeten zetten en een van de verkeersbegeleiders zegt dat we een lekke band hebben. Dat hadden we zelf ook al gevoeld, en we parkeren de auto op een veilige plek.

Sas zoekt ondertussen een krik en de rest van de spullen die hij nodig heeft om de band te wisselen. Toen we de auto kochten hebben we natuurlijk niet gekeken of dat er allemaal in zat. En dat hadden we beter wel kunnen doen: we hebben nl. geen krik. Dat wordt de RACQ bellen. Gelukkig heeft een collega van Craig een mobiel bij zich, want onze iPhones liggen natuurlijk thuis ;) Nadat ik ons maar lid heb gemaakt van de RACQ, komt ongeveer een half uur later de bevrijding: een handige man met een krik van de RACQ. Iets later dan gepland kunnen we dan toch de boodschappen doen. Dat was weer een zeer interessante dag! We zijn in ieder geval nu wel lid van de RACQ, dus dat kunnen we ook niet meer vergeten ;)