zaterdag 27 september 2008

Bargara Beach - dag 1

by Carola

Om iets voor 7-en krijgen we een telefoontje van de duikschool: waar we blijven. Sascha zegt dat ons was verteld dat we om 8 uur daar moesten zijn, maar zij hadden blijkbaar al aan ProDive doorgegeven dat we er al om 7 uur moesten zijn.



Na wat haasten zijn we er om 7.20 uur, nog redelijk op tijd. De tijd is veranderd vanwege het laagtij. We moeten nl. voor 12 uur weer terug zijn in de haven, anders komen we er niet meer in vanwege het lage water. Dat wordt nog spannend.


Nadat iedereen z'n spullen in elkaar heeft gezet en op de boot heeft gezet, vertrekken we naar de boot ramp. Dat is nog een stukje verder weg dan we dachten, een heel stuk langs de sugarcane velden waar geen zee is te zien. Maar het komt goed, de locatie van de boot ramp is al prachtig. Het weer is ook geweldig, we hebben er allemaal zin in.


De eerste locatie is een scheepswrak. Omdat Sas dit weekend werkt, ga ik voor het eerst met de camera onder water. Dat is best wel wennen. Maar het is een perfecte locatie voor foto's. Wat een mooi wrak, heel veel vis, en het zicht is ook best goed. Dit zijn ook nog de eerste duiken die ik zonder Sas doe, ik heb dus een andere buddy. Ook dat is best wennen, maar het gaat heel goed. Ik ben degene die de leiding neemt, en dat gaat me beter af dan ik dacht. Na zo'n 34 minuten komen we weer boven, wat een heerlijke duik.





Na wat morning tea maken we ons op voor de tweede duik. Dit is een toer, dus we volgen de gids. Eerst komen we bij een scheepswrak, en daarna 2 vliegtuigen. Geweldig! Bij het laatste vliegtuig komen 4 roggen voorbij zwemmen. De grootste draait zich om en komt op me af. Dat is even slikken. Even later zit hij onder me en hij is echt groot! Daarna gaat hij tussen mij en het vliegtuig omhoog. En daar was echt niet veel ruimte. Ik zwem dus maar even van het vliegtuig af. Hierdoor ben ik wel na een half uur al door m'n lucht heen, dus einde duik. Maar wat geweldig. Ik weet nu al dat we hier nog wel een keer terug gaan komen!





De terugweg naar de haven is bijzonder spannend. We zijn net te laat en de rivier is erg droog. Maar wat gemanoevreer van de kapitein gaan we langzaam richting de kant. Op sommige plekken staat nog maar 40cm water, en dat is niet veel om door heen te varen. Wat een enorm verschil tussen hoog en laagtij, volgens mij bijna 2 meter. Maar wel een spannend einde van de eerst dag duiken!


Tijdens het spoelen spreken we af dat we morgen al om 6.45 uur bij de duikschool zijn, om wat meer speling te hebben met het laagtijd.


Na de duiken gaan we nog lekker wat eten en natuurlijk de foto's bekijken. Ik vind ze best aardig, zelfs Sas zegt het. Dit weekend voelt echt als een vakantie, lekker even er tussen uit. 's Avonds eten we wat bij de lokale golf club en gaan we op tijd naar bed. Iedereen is moe, en morgen wordt het weer vroeg op en een lange dag.