zondag 28 september 2008

Bargara Beach - dag 2

by Carola

Keurig op tijd arriveren we om 6.35 uur bij de duikschool. De boot is er zelfs nog niet eens!


In recordtijd zet iedereen z'n setje in elkaar en wordt het weer op de boot geladen. De weersverwachting is weer geweldig, nauwelijks wind en lekker warm. De zee zou nog rustiger moeten zijn dan gisteren. Kan niet wachten.


De zee is inderdaad heel erg kalm. Ik duik weer met Russell, m'n buddy van gisteren. We zijn namelijk de enige met een camera en we doen het lekker rustig aan. De eerste duik wordt een toertje. Van een wrak gaan we naar 2 vliegtuigen en we eindigen op de zelfde plek als waar we gisteren eindigden. Het zicht is wel minder goed dan gisteren, maar ook dit is weer een hele mooie duik!



Na de morning tea is het alweer tijd voor de laatste duik van het weekend. Er staat deze keer best een aardige stroming, en het is best werken in het begin. Maar zodra we beneden zijn worden we verwelkomd door een enorme rog. Deze keer is de locatie een kleiner scheepswrak, maar erg mooi. We duiken met de hele groep, ook Sas met de duiksters die hij begeleidt. Op een gegeven moment wenkt hij me, hij wil de camera. Ik ga boven hem zwemmen zodat hij de camera kan pakken terwijl die nog aan mijn BCD zit. Uiteindelijk zie ik wat hij fotografeert, een mooi gekleurde nudibranch.






De rest van de groep gaat verder, maar gezien mijn luchtverbruik zeg ik tegen Russell dat wij terug gaan naar het wrak, wat vlakbij het anker van de boot ligt. We zien een mooie batfish en een catshark onder de boot. Het was geen slechte keus van mij!


Eenmaal aan de kant kleden we ons om en rijden we terug naar de duikschool. Na uitgebreid afscheid nemen en wat info ingewonnen te hebben (beste duiktijd: April - December, voor kantduiken wind niet harder dan 10-15 knopen, en richting goed zolang er maar iets van West in zit), is het tijd voor een lunch. We gaan fish en chips halen en eten heerlijk met uitzicht op zee! Wat is het leven goed op dit soort dagen! We vullen onze logboeken in en bekijken weer de foto's van de dag.


Daarna begint de lange rit naar huis. En het is echt lang. Het gaat lekker tot aan Caloundra, daar loopt het vast. Uiteindelijk zijn we na ruim 5 uur rijden terug bij de ProDive shop in Milton. We spoelen onze spullen en rijden naar huis. Eenmaal thuis en alles uit de bus hebben geladen, wil Sas de bus gelijk weer even terug brengen. Ik ga dus voor het eerst sinds maanden weer in onze auto rijden. Gelukkig is het heel rustig op de weg, want ik ben niet helemaal op m'n gemak. Het is zo'n bakbeest. Maar het is goed om weer eens gereden te hebben, moet het eigenlijk vaker doen. Dan raak ik misschien eens een keertje gewend aan de auto.


Rond 21.15 uur gaat mijn licht uit en is het tijd om naar bed te gaan. Gelukkig zijn we allebei morgen vrij, dat gaan we wel nodig hebben.