zaterdag 6 september 2008

Dag 1 op Moreton Bay

by Carola

Om 7.30 uur zijn de eerste duikers al in het water. Het is een geweldige dag, heerlijk ergens op Moreton Bay. Omdat ik m'n diepspecialty doe, ga ik nu niet mee. Deze stek is niet geschikt voor een diepduik, en PADI adviseert om de diepste duik als eerste te doen.

Nadat iedereen terug is en we bij een andere locatie zijn aangekomen wordt het tijd voor de specialty. Gisteravond hebben we al een opdracht boven water moeten doen: in een grid 5 cijfers moeten vinden. Deze opdracht gaan we onder water herhalen, om te kijken wat voor invloed diepte heeft. Ik was een heel stuk langzamer! Het viel niet mee om de opdracht onder water te doen, er was heel veel deining. Maar de locatie was wel erg mooi.

De tweede duik van de dag begint met een navigatieoefening: 20 kickcycles een bepaalde richting op zwemmen en weer terug zien te komen. Een eitje vergeleken bij m'n navigatiespecialty, vooral omdat we de instructeur in de verte gewoon zagen zitten (handig die bubbels ;). Daarna zwemmen we nog even rond, ook nu is er weer heel veel deining.


Tijdens de tocht naar de volgende locatie zien we walvissen! Geweldig, en helemaal gratis ;) Uiteindelijk komen we aan bij Flinders Reef voor de nachtduik. Na 2 duiken in m'n wetsuit heb ik het wel gehad met de kou, dus tijd voor m'n droogpak. De duik is geweldig, heel veel schildpadden, zowel slapend als rondzwemmend. Eentje kwam zelfs zo dichtbij dat ik het gewoon aan kon raken. Maar ik hield me in, ik wil alleen maar kijken. Verder zien we ook nog 3 squid netjes op een rijtje heel dicht bij ons zwemmen. Wat een heerlijke duik! Een geweldige afsluiting van de dag!