zondag 26 oktober 2008

Rescue Cursus

by Carola

Al vroeg zijn we bij de duikschool: Sas gaat nl. een trip naar Cook Island (bij Tweed Heads) begeleiden. Hierdoor zijn we om 7.30 uur al bij ProDive. Ik ga niet mee, vandaag begint mijn Rescue Cursus.

Ik ben met Clayton, een andere duiker, de enige cursist van de cursus. Onze instructrice is Eirin, een Noorse die net is overgekomen uit Melbourne. Na de theorie en het theorie examen (gelukkig gehaald!), wordt het tijd om naar het zwembad te gaan. Eirin is totaal niet bekend in Brisbane, maar met het stratenboek in de hand gaan we naar het zwembad. Wel interessant om met iemand mee te rijden die hier nog nooit heeft gereden. Uiteindelijk vinden we dan het zwembad.

De oefeningen gaan goed, al ben ik nu elke keer het slachtoffer en moet ik dus zowaar acteren. Ik heb nl. deze dag al een keer in maart gedaan, dus vandaar dat ik ook slachtoffer mag spelen. Best geinig om te doen! Ik mag de oefeningen zelf ook nog doen, want het is voor mij ook al weer 7 maanden geleden. Best prettig om weer eens te doen, en ik heb nu ook wat meer vertrouwen in de scenario's die we moeten doen om de Rescue Cursus af te ronden.

Na de cursusdag rijd ik met Eirin terug naar de duikshop, terwijl Clayton naar zijn huis gaat. We praten nog na en ook nog over tig andere dingen, wat leuke plekken zijn in Brisbane, wie er in de Gabba (AFL - Brisbane Lions) en in Suncorp Stadium spelen (NRL - de Bronco's), en wat Eirin in Melbourne allemaal deed (oa. eigenaar van een pub!). Een leuke en leerzame dag!