zondag 19 oktober 2008

Zondagochtend duik

by Carola

Het hoogtij valt vandaag goed, dus we rijden naar Southport. Omdat ik al zolang niet gereden heb, zegt Sas dat ik maar eens moet rijden. Met lood in m'n schoenen doe ik dat. Ik vind onze auto zo groot, dat ik me er niet op m'n gemak in voel. Maar goed daar kom ik alleen van af door te rijden.

De rit gaat lekker, en eenmaal op onze favoriete duikstek zetten we onze setjes in elkaar. Wanneer we afdalen merken we dat we net iets te vroeg in het water zijn gegaan. Het stroomt nog behoorlijk. We hebben vandaag ook voor het eerst onze boei bij ons (met duikvlag, zodat de boten en jetski's ons kunnen zien), en ik sleep het deze keer mee.

Onder water ziet het er nu heel anders uit, het wier is aan het groeien en de lente is aan het aanbreken. We zien een hele kleine nudi, een octopus en wat squid. Al met al best een lekkere duik op de zondagmorgen!