donderdag 25 december 2008

Eerste kerstdag - een koude douche ;)

by Carola

Wanneer ik 's ochtends een douche wil nemen, merk ik dat het water helemaal niet warm wordt. Sas gaat even op onderzoek uit, en ja hoor: ons warm water systeem heeft het begeven. Het lekt en hij gaat niet meer aan. Geweldige timing, op eerste kerstdag! Gelukkig is het best een warme dag, maar ondanks dat is een koude douche niet echt ideaal.

Maar eerst de belangrijke dingen: de kerstcadeautjes! Ik had mijn cadeautjes al uitgepakt voor onze duiken op zaterdag, maar de cadeautjes van Sas liggen er nog. Santa is weer gul geweest: Sas krijgt een encoclopedie met allemaal nudibranches, wat pepernoten ;) en een houder voor z'n iPhone die hij op z'n arm kan bevestigen. Hij is blijkbaar heel braaf geweest dit jaar ;))

Daarna bel ik met de real estate agent. Ik had verwacht een antwoordapparaat te krijgen, maar tot mijn verbazing wordt er gewoon opgenomen. De telefoniste gaat het doorgeven en inderdaad een half uur later worden we teruggebeld. De makelaar kan vandaag natuurlijk niets regelen, maar gaat er voor zorgen dat we morgen worden gebeld door een loodgieter. Mooi geregeld. Nu vind ik het wel lekker dat we in een huurhuis zitten, we hoeven alleen maar te melden dat er wat aan de hand is, de rest wordt voor ons geregeld en we hoeven er niet voor te betalen!

Rond 17.15 uur vertrekken we richting Southport voor een nachtduik. Het is wel een stuk drukker op de weg dan we hadden verwacht op Eerste Kerstdag, maar ruim op tijd komen we aan op onze duikstek. Het high tide is om 18.59 uur, we hebben nog ruim een half uur om in het water te komen.

Eenmaal in het water, wat niet echt makkelijk gaat op deze stek, blijkt er nog best veel stroming te staan. Sas heeft al de duikvlag uitgezet met een lampje er aan, zodat we die in het water kunnen zien. De duik zelf is best goed, we zien een aantal scorpionfish, veel nudi's en een aantal grote parrotfish die al lekker liggen te slapen. Erg leuk om te zien. En onder water is het echt een mooie duikstek.


Uit het water komen is echt heel lastig. Ik word voor mijn gevoel tegen de rotsblokken aangesmeten door het water en de rotsblokken zijn echt heel glad. Verder lukt het me niet om met m'n setje om op te staan, dus kruipend kom ik op de jetty. Hopelijk komt de Queensland government een keertje op het idee om hier iets van een trappetje te maken, net als bij onze favoriete duikstek in Zeeland! Maar goed, ondanks dat een heerlijke duik zo op Eerste Kerstdag.

Op de terugweg moeten we nog even tanken. Alleen bij het eerste tankstation zien we iets wat we nog nooit hebben gezien: ze hebben geen benzine meer! Echt heel bizar, hopelijk redden we het nog tot het volgende benzinestation. Gelukkig heeft Ken al snel een ander station gevonden, waar ze gelukkig wel benzine hebben.

Eenmaal thuis belt Sas even met z'n broer (die net vader is geworden). Daarna bel ik even met ma en Esther die zich klaarmaken voor de jaarlijkse kerstfondue. Ik mis dat wel, had er graag bij willen zijn. Maar het is al fijn om ze even gesproken te hebben.