dinsdag 23 december 2008

Het is vakantie!

by Carola

Vandaag is de eerste dag van mijn vakantie, heerlijk! Ik slaap lekker uit tot een uur of 8 en na een lekkere douche ga ik eens kijken wat ik vandaag ga doen. Het is weer heerlijk weer, nu al best warm dus wat ik ook ga doen, het gaat wel lekker rustig aan ;)

Als eerst loop ik rond een uur of 9 naar de slager. Dat is ongeveer een kwartiertje lopen, ik krijg gelijk dus ook wat beweging ;) Bij de slager haal ik allerlei soorten worstjes voor ons kerstlunch: de BBQ en nog een hoop andere dingen. Zo'n $70 lichter, maar veel vlees rijker loop ik weer terug naar huis.

's Middags ga ik de andere kant op, naar de Coles. Het is nog lang niet zo druk als ik had verwacht, blijkbaar zijn nog een hoop mensen aan het werk. De Coles heeft vandaag wel extreem lange openingstijden: ze zijn tot middernacht (!) open. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand om een uur of 23.30 uur eens lekker de wekelijkse boodschappen gaat doen, maar blijkbaar is er wel belangstelling voor. De Coles is trouwens niet eens echt extreem, een shopping centre in Chermside begint vandaag een 33-uur durende shopmarathon, ze zijn open tot 6 uur 's ochtends! En dat allemaal voor de last minute kerstinkopen!

De rest van de dag geniet ik lekker van m'n eerst vakantiedag, en beter nog: ik hoef pas 6 januari weer aan het werk. Sas moet nog even 2 dagen werken, maar dan begint ook voor hem de vakantie. Hopelijk zit het weer een beetje mee, zodat we lekker kunnen gaan duiken en misschien ook nog wel eens naar Australia Zoo kunnen gaan. Daar wil ik echt naar toe, lekker toeristisch een koala vasthouden ;) We zullen zien..