vrijdag 12 december 2008

Kerst feestje op het werk

by Carola

Vandaag hebben we weer een feestje op het werk: de jaarlijkse staff Christmas Party. Dat betekent wel dat al het werk voor 11.45 uur af moet zijn, dus ben ik maar weer wat vroeger begonnen. Gelukkig verloopt de ochtend heerlijk relaxed, iedereen heeft zin in het feestje.

Om een uur of 12 zijn we bij het bowlingcentrum. Het is lekker dicht bij het werk, op 5 minuten lopen van kantoor in de Wintergarden, een exclusieve shopping mall. Ik ben er nog nooit geweest en weet nu ook waarom: de winkels zijn iets boven ons budget. Wanneer iedereen bij het bowlingcentrum is gearriveerd, krijgen we onze schoenen. Gelukkig weten ze ook wat Europese schoenmaten zijn, ik heb nl. nog steeds geen flauw idee wat mijn Australische maat is. Ik heb geloof ik 3 paar schoenen in 3 verschillende maten!

Dan is het tijd voor wat pre-drinks en lekker bijkletsen. Om een uur of 1 start het bowlen. Het is voor mij al weer jaren geleden, en dan is wel te merken. Na 2 uur bowlen heb ik de eer degene te zijn met de laagste totaalscore ;) Helaas hebben ze daar geen prijs voor ;)

Om een uur of 4 ga ik lekker naar huis, heerlijk vroeg begin van het weekend. In de post zit een brief van onze real estate agent met heel goed nieuws: de geplande huurverhoging van $25 per week per 1 januari gaat niet door! De eigenaars van ons huis zijn zo blij met hoe we voor het huis zorgen dat ze van de huurverhoging hebben afgezien. Dat is heel mooi meegenomen! Ik ben nu wel heel blij dat we in juli toch een beetje onderhandeld hebben. Zij wilden nl. eerst de huur van $370 per week naar $425 per week verhogen, maar we zijn uiteindelijk tot een deal gekomen dat we het eerste half jaar $400 zouden betalen en per 1 januari $425 zouden betalen. Nu blijven we gelukkig op $400 zitten.