woensdag 3 december 2008

Nederlandse Belastingdienst

by Carola

Sas heeft vanavond een meeting bij ProDive, dus ik heb de avond voor mezelf. Rond 18.30 uur begint het langzaam steeds harder te waaien, een teken dat het weer een stormachtige avond gaat worden. En inderdaad, rond 19.00 uur barst de regen en onweer los. En dan krijg ik een sms-je van Sas: of ik hem op kan halen bij ProDive. Hij is nl. op de fiets naar z'n werk gegaan en dacht wel voor het onweer thuis te zijn.

Ik doe alle ramen en deuren dicht en rijd voorzichtig naar ProDive. Het regent zo hard dat ik de banen op de weg niet kan zien, en het onweer helpt ook niet echt. Gelukkig is er bijna niemand op de weg, dus ik rijd met 30km/u naar de duikshop. Wanneer ik daar aankom is er van de storm niets meer te bekennen.

Eenmaal thuis heeft Sas een brief van de belastingdienst. Tot onze verbazing willen ze behoorlijk wat geld van ons: E1100,-! Ik begrijp er niets van, ik heb in juli een heel weekend over onze aangiftes gedaan en weet zeker dat ik het goed heb gedaan. Ik kwam uit dat we geld terug zouden krijgen. Ik zie nu wel een beetje tegen mijn voorlopige aanslag op. Ben benieuwd wanneer we die krijgen.