zondag 25 januari 2009

Bargara - Dag 2

by Carola

De dag begon weer met regen, maar eenmaal bij de boat ramp is het droog! HEerlijk, zelfs de zon begint te schijnen.

Vandaag gaan we naar 2 andere duiksites, die ook als kantduik gedaan kunnen worden. De eerste locatie is Double Rocks. Ik duik nu met Julie en Sas en de duik is echt mooi. HEt zicht is wat minder dan gisteren, zo'n 7 meter, maar de locatie is erg mooi. Heel veel soorten koraal in allerlei kleuren. Maar dan zie ik iets heel groots zwemmen: het blijkt een manta ray te zijn! Ik sein naar Julie dat ze naast zich moet kijken en ik trek Sas aan z'n vinnen om de ray te laten zien. Het is echt geweldig, ik ben helemaal gek van blijdschap. Ik wilde zo graag een manta zien, en zwemt er eentje heel relaxt langs ons! Hij komt zelfs nog een keertje terug, wat een geweldig gezicht!

Ik geloof dat de lach niet van m'n gezicht is af te slaan, zo blij ben ik! De foto's zijn niet echt geweldig geworden, maar je kan in ieder geval zien dat het een manta is.

De tweede duik wordt een driftduik, dus lekker zweven met de stroming. Deze keer duik ik alleen met Julie. Het is een lekker relaxte duik, en op het eind komen we echt heel mooi koraal met aardig wat vis tegen. Wat een heerlijke dag!

Eenmaal terug in het resort, kijken we even bij de receptie of het mogelijk is om vanavond naar Mon Repos te gaan. Dat is een strand waar de schildpadden in deze tijd van het jaar eieren leggen. Helaas is het helemaal volgeboekt.

We besluiten de rest van de middag lekker in het zwembad door te brengen. Dat komt Sas wel goed uit, want hij heeft echt ontzettend last van z'n rug. Hij heeft denken we een spiertje verrekt en kan amper recht op lopen. Het zwemmen doet echter wonderen voor z'n rug, in het water heeft hij nergens last van.

's Avonds gaan we eten bij de lokale pub en dat is dan al weer onze laastste avond. Wat is de tijd snel gegaan! Morgenochtend gaan wij met Claire en Russell naar de Bundaberg Rum Distillery terwijl de rest al naar huis gaat.