zaterdag 31 januari 2009

Verjaardag!

by Carola

Ik ben vandaag jarig, en als verjaardagscadeautje gaan we lekker duiken bij ons favoriete kantduikplek: de South West Wall aan de Spit in Southport. Ik rijd, niet geheel vrijwillig, naar Southport. Trouwens erg interessant om op je slippers te rijden ;) Het weer is onderweg niet geweldig, we krijgen een paar flinke buien over ons heen.

Eenmaal in Southport is het gelukkig droog, en we kleden ons snel om. Het is weer druk vandaag met duikers, dus we willen snel het water in. Eenmaal in het water gaat er iets helemaal mis: het onderwaterhuis van Sas loopt helemaal vol met water. En we zijn nog niet eens aan de duik begonnen. Sas gaat zo snel mogelijk het water uit, maar de camera is zeer waarschijnlijk verloren. Ze houden nl. niet zo van zout water.

We hadden nog een camera meegenomen die gelukkig wel droog blijft. De duik is erg prettig, er staat wel een beetje stroming, maar het is goed te doen. Al snel zien we op de eerste pijp een mooi nudibranch en er is echt veel vis te zien. Op een gegeven moment voel ik iets aan m'n vin trekken: een octopus vindt mijn vin wel interessant! Ik draai me om om wat foto's van de octopus te maken die echt totaal niet verlegen is. Hij komt een paar keer uit z'n schuilplaats zodat we hem helemaal op de foto krijgen. Stoer!

We komen deze ronde ook wel 3 zeepaardjes tegen. Helemaal geweldig! Twee zeepaardjes zitten bij elkaar, waarvan een zwanger zeepaardje. Ik vind het heel bijzonder, want meestal zijn de zeepaardjes in hun eentje. Op de terugweg komen we ook een juvenile lionfish tegen, kortom weer een erg geslaagde duik!

's Avonds belt ma om me te feliciteren. We praten wat bij, en dat begint het opeens echt keihard te regenen. Ik zeg dat ik zo terugbel, want we hadden alles voor de bbq van vanavond al buiten staan. We halen zo snel mogelijk alles binnen, en zodra we klaar zijn houdt het op met regenen! Ik bel ma nog terug en een kwartier later hangen we op. Het is erg koud in NL: -5! En wij vonden het vandaag wat frisjes met 28 graden ;)

Rond een uur of 19.30 uur bellen Claire, Russell en Louise aan. Louise is een vriendin van Claire die een paar dagen in Brisbane is. Zij komt dus ook gezellig mee-eten. Ik krijg allemaal cadeautjes: een vissenboek, een boekje van Roald Dahl ('The Giraffe, the Pelly and me) en magic sponges wat heel goed werkt op de leitjes die we gebruiken tijdens het duiken. Helemaal geweldig, en ze hebben het allemaal verpakt in Finding Nemo papier!

De bbq is erg gezellig, en als verrassing hebben ze ook nog een verjaardagstaart geregeld compleet met kaarsjes! Het is echt een supergezellige avond, een erg leuke manier om m'n verjaardag af te sluiten!