zaterdag 28 februari 2009

Aqualung Roadshow - ProDive

by Carola

Rond een uur of 8 zijn we bij de duikshop. Vanochtend gaan we ze even helpen met de 'roadshow' die is opgezet. Het is de bedoeling dat klanten vandaag allerlei soorten uitrusting van Aqualung kunnen uitproberen in het zwembad. Er komt ook een vertegenwoordiger van Aqualung die uitleg kan geven.

Wanneer we alles in het zwembad hebben uitgestald en opgezet, lokt het zwembad enorm. Het is al aardig warm, ondanks dat het pas 9.00 uur 's ochtends is. Ik probeer een zwemmasker uit van Aqualung en die zit erg lekker. Even later ga ik in complete uitrusting het water in. Ik probeer een paar zeer geavanceerde vinnen uit, die heel raar aanvoelen maar wel heel prettig zitten. Ik hoef veel minder kracht te zetten om vooruit te komen.

Sas probeert de vinnen ook, en denkt er net zo over. Hij heeft wel nieuwe vinnen nodig, zijn vinnen zijn behoorlijk versleten en beginnen te scheuren. Alleen zijn deze vinnen wel een beetje prijzig: $400,-!! Ondanks dat we aardig wat korting krijgen, zou het ons nog $300 per paar kosten. Even wachten maar daarmee.

Ik oefen ook nog even met het afzetten van m'n masker onder water. Ik kan merken dat ik dat al bijna 2 jaar niet meer gedaan heb, ik vind het gewoon eng! Heel irritant, maar na een paar keer proberen gaat het al iets beter.

Wanneer er meer klanten komen, blijken onze BCD's hard nodig. Zowel Sascha's als mijn BCD worden door een aantal klanten uitgeprobeerd, natuurlijk onder nauw toezicht van ons ;) Gelukkig heb ik een label met m'n naam op m'n vest, anders wordt die misschien nog verkocht;)

De vertegenwoordiger van Aqualung is erg onder de indruk van ons snelkoppelsysteem, waarmee onze BCD's aan onze flessen zitten. We vertellen dat we die van Metalsub hebben, en zij willen eigenlijk ook wel zoiets door Aqualung laten fabriceren, waarschijnlijk wel een iets goedkopere variant. Heel grappig om hun op een idee te brengen, terwijl wij het systeem heel gewoon vinden. Dus wie weet zien we over een paar jaar wel een zelfde systeem van Aqualung.

De ochtend is echt een succes, er zijn niet heel erg veel klanten, maar degenen die zijn gekomen zijn ook echt geinteresseerd. Hopelijk vindt iedereen dat, zodat het vaker georganiseerd gaat worden. De vertegenwoordiger wilde in ieder geval zoiets elke 3 maanden wel doen. Klinkt goed!